brenda.jpeg

Zzp’er Brenda Stofferis: “Alles begint met administratie”

In zekere zin is Brenda Stofferis al 25 jaar Financial. Maar dat beseft ze vooral in het licht van haar huidige rol als zelfstandige allround administrateur. Heel geleidelijk maakte ze zich het vak eigen, eerst als secretaresse op een accountantskantoor en later in functies bij administratiekantoren. “Ik heb al mijn praktijkervaring op een hoop geveegd en doe nu precies wat ik leuk vind.” En waarmee klanten van Kasparov Finance & BI zielsgelukkig zijn.

min. leestijd

Haar onderscheidend vermogen, weet ze heel goed: “Ik heb veel meters gemaakt als administrateur, en ambieer op mijn 56e geen hogere rollen. Klanten weten precies wat ze aan me hebben. De youngsters in ons vak zien financiële administratie doorgaans als een korte tussenstop. Logisch, maar voor mij is het juist de sweet spot. Ik heb de ervaring én de voorliefde.”    

Brenda heeft een bijzonder carrièrepad afgelegd. “Ooit werkte ik in de reisbranche. Daar merkte ik al snel dat ik feeling heb voor cijfers, en vooral voor een deugdelijke, vlekkeloze administratie. Maar toen die wereld online ging, werd ik directiesecretaresse op een accountantskantoor. Dat is veel organiseren en prioriteiten stellen. Finance heb ik on the job geleerd. Bij een groot taxibedrijf met meerdere BV’s heb ik later de hele boekhouding gedaan. Alles wat een accountant wil weten, kon ik aanleveren.”

Naast haar vaste werk kreeg Brenda de kans het finance-vak aan te scherpen bij twee administratiekantoren. “Ik wilde het plaatje afmaken: IB, VPB, jaarrekening. Bovendien had ik toen al eigen BTW-klanten. Langzaam groeide het vertrouwen om dit werk volwaardig en zelfstandig uit te voeren. Dossiers samenstellen, werd te eentonig. Het was tijd voor een nieuw avontuur.” 
 
Ze had zich nog maar net kenbaar gemaakt als zzp’er toen Kasparov Finance & BI aan de lijn hing. “Ik ging eens praten en binnen een week zat ik op mijn eerste opdracht. Een week! En zo gaat het sindsdien steeds; inmiddels zit ik al bij mijn vijfde opdrachtgever. Stuk voor stuk mooie klanten met mooie klussen. Het wordt ook steeds duidelijker waarop ik als allround administrateur kan worden ingezet. Er wordt soms te makkelijk gedacht over een degelijke boekhouding, maar bedrijven hebben er veel behoefte aan. Doordat ik veel heb gezien, kan ik vaak welkome procesverbeteringen doorvoeren. Alles begint met een goede administratie.”  

Dankbaar werk, noemt Brenda het. “Ik vind het heerlijk om een dag opgeruimd af te sluiten. Alles afgevinkt, alles op orde. Dan ga ik met een leeg hoofd naar huis. Overal waar ik heb gewerkt, ontstaat een positieve vibe. En heb ik mensen blij gemaakt. Finance raakt vrijwel alle afdelingen binnen een bedrijf, waardoor je veel contact hebt met collega’s en externe relaties.” 

Voorlopig blijft ze graag zzp’en. “Het voordeel is dat je nieuwe teams kunt helpen opbouwen. Als alles weer goed draait, ben ik klaar voor de volgende opdracht. Een nadeel is dat je steeds moet zoeken hoe de lijntjes lopen, én na afloop afscheid moet nemen van leuke mensen.” Brenda werkt exclusief via Kasparov Finance & BI. “De samenwerking en de wisselwerking zijn super. We weten wat we aan elkaar hebben en zijn wederzijds loyaal.” 

Laatste nieuws
headsup2025-september.jpg
Kasparov Finance & BI Heads Up september 2025

In deze september-editie van Heads Up richten we de blik wat meer naar binnen: wat houdt onze organisatie zoal bezig momenteel? Van BI Village tot Build & Boost. Fijne herfst gewenst!

Kasparov Finance & BI Heads Up september 2025
prinsjesdag25.jpg
Prinsjesdag-ontbijt ’25: Te weinig vingers voor alle gaten in de dijk

Met een demissionair kabinet en verkiezingen voor de deur kón Prinsjesdag geen vuurwerk beloven. Begrotingstechnisch was het niet spannend, toch wilden we relaties bijpraten tijdens het traditioneel Prinsjesdag-ontbijt, georganiseerd met KPMG en natuurlijk de fiscalisten van Meijburg. Die waren ook gastheer in de Bredase Willemstraat. Geen grote verrassingen, wel voer voor fiscale freaks op de ochtend van 25 september.

Prinsjesdag-ontbijt ’25: Te weinig vingers voor alle gaten in de dijk
fotothijmenroversnieuw.jpg
Sales Consultant Interim Thijmen Rovers: “Mijn sociale batterij is altijd opgeladen”

Tijdens zijn studie kreeg Thijmen Rovers al te horen dat hij een ‘atypische Financial’ is. En daar kon hij zich eigenlijk wel in vinden. “Ik heb altijd al affiniteit gehad met commercie. Dat is niet heel gewoonlijk voor een Financial, dus het werd tijdens stages specifiek benoemd.” Na zijn opleiding volgde Thijmen eerst het Finance-pad, om die achtergrond later te combineren met sales.

Sales Consultant Interim Thijmen Rovers: “Mijn sociale batterij is altijd opgeladen”